Uszkodzona uszczelka pod głowicą - objawy.

Jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą jest niewskazana. Można doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Jednak jak sprawdzić czy rzeczywiście mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Wszystkie objawy wymienione poniżej mogą w silniku występować oddzielnie lub razem. Warto w miarę możliwości sprawdzić wszystkie. Wtedy będziemy mieć pewność, czy uszczelka pod głowicą jest uszkodzona.

Objawy:

• Zwiększony poziom oleju na bagnecie

• Trudności w uruchomieniu silnika

• Brak kompresji (przedmuchy)

• Wysoka temperatura silnika

Zapach spalin wewnątrz auta

• Spuchnięte węże układu chłodzenia

• Ubytek płynu chłodzącego

• Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym

• Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu

• Nierówna praca na biegu jałowym

• Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka

• Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka

Jeżeli jest zauważalny którykolwiek z objawów, warto sprawdzić kilka innych punktów.
Nie należy lekceważyć żadnego z wyżej podanych objawów.

Jeżeli odpuścimy sobie naprawę, koszty mogą być wysokie. Jazda z uszkodzoną głowica kończy się najczęściej:

• Zapieczeniem pierścieni tłokowych

• Zatarcie wału na panewkach

• Skrzywienie głowicy

• Zatarcie silnika

Punkt ostatni skutkuje wymianą całego silnika. W zależności od samochodu, koszt wymiany silnika może wynieść około 1000 złotych. W nowszych autach cena może sięgać nawet 6-7 tysięcy za same części.
Jeżeli nie mamy pewności, co do uszkodzenia. Nie jesteśmy pewni objawu, poradźmy się sprawdzonego mechanika.

Uszkodzona uszczelka pod głowicą znakomity płyn produkcji UK, ponad 18 000 sprzedanych sztuk na e-bay w Wielkiej Brytanii. Teraz w Polsce K-SEAL